یادایام

روزمرگی های ماندگار امین جوانشیر

روزمرگی های ماندگار امین جوانشیر

سلام.
هیچ حرفی برای گفتن نیست؛
جز اینکه..
مینویسم تا بماند.

آخرین مطالب
  • ۱۱ تیر ۹۵ ، ۱۹:۴۶ شله*
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

آب کله

پنجشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۳:۳۷ ب.ظ

در این چند ماهه، متوجه شدم دوستان ارادت زیادی به آب کله دارند و هر وقت صحبت از صبحانه می‌شود، اولین گزینه روی میز همان است. گزینه ای که برای من حتا آخرین هم نیست و جنابتان هیچ ارادت و تمایلی به آب کله که ندارد بماند، کمی تا قسمتی چندشش هم می‌شود. از این جهت است که دنیا تا بحال آب کله خوردن مان را به چشم ندیده است. هر چند گه گداری وسوسه یک بار تجربه کردن، گاهی هواییمان میکرد، اما توفیق حاصل نشده بود تا اینکه..

با تعدادی از دوستان و همکاران برای مأموریت عازم تربت حیدریه بودیم. چون بنا بود صبح زود حرکت کنیم، پیش بینی صبحانه کاملا منطقی و بجا بود. با این حال همان چند لقمه پنیر و گردو اول صبح، کار خودش را کرده بود و تا ساعت 9 صبح که تربت، جلوی کله پزی ایستاده بودیم، مانع از گرسنگی شده بود، اما مانع از صبحانه مفصل و مجدد نمیشد. توفیقی اجباری بود برای اولین تجربه آب کله و من در انتظار چشیدن طعم آن برای اولین بار..

گارسونِ (!) جوان کله پزی، کاسه ها را یکی یکی می آورد و روی میز میگذاشت. واقعیتش نمیدانم چه شد که در همان نگاه اول، ارتباط خاصی بین من و کاسه آب کله به وجود آمد و بد مهرش به دلم افتاد. قیافه اش داد میزد که باید خوشمزه باشد. و از قضا بد خوشمزه هم بود. بعد از آن هم سفارش بناگوش بود که روی میز قرار میگرفت. هرچند چندان مطابق میل من که تنها گوشت خالص میخورم نبود، ولی چشممان را بستیم و سعی کردیم از خالص‌ترهایش بخوریم..

و عجب خوردنی و عجب طعمی و عجب لذتی..

حیف.. حیف که تا بحال چه صبحانه های مفصلی را از دست داده بودم.. و یقینا محال است از این پس اسم آب کله بیاید و من شانه خالی کنم..


نظرات  (۷)

منم نخوردم... اما مطمئنم بخاطر چربی ای که داره خیلی خوشمزه هستش 
:)))
مشتاق دیدار با آب کله :)
پاسخ:
نوش جونتون انشالله :)
۱۴ آبان ۹۴ ، ۱۸:۵۲ سفیـــر نـــور
وای نگید تروخدا......

هیچ وقت حتی اگه از گرسنگی بمیرم حاضر به خوردنش نمیشم!
پاسخ:
اینطور مواقع آدم باید چشماشو ببنده بخوره..
بچه که بودم غذایی رو دوست نداشتم بابام میگفت: "چشماتو ببند بخور.."
آی کلپچ می چسبه علی الخصوص با سبزی و لیمو سنگی
نوش جونتون
پاسخ:
معلومه شما هم علاقه زیادی دارید..
من تمایلی به خوردن این غذا ندارم....

پاسخ:
امروز برای دومین بار با همکارا رفتیم کله پزی توی سبزوار
اتفاقا بحث همین بود
میگفتیم خیلی ها از این غذا بدشون میاد
مخصوصا خانم ها..
واقعا چندش آوره برای بعضی ها..
۲۱ آبان ۹۴ ، ۱۷:۵۸ امین جوانشیر
امشب داشتم لهوف میخوندم
نوشته بود:
وقتی در مجلس یزید، چشم امام سجاد (ع) به سر مبارک اباعبدلله افتاد، پس از آن هرگز غذایی که از سر حیوان تهیه شده باشد، نخورد.
منم دیگه نمیخورم
همون دو بار برای عمرم کافیه.
چه جالب....
من نمیدونستم مطلبی که به عنوان کامنت نوشتید
پاسخ:
:(
۲۸ آذر ۹۴ ، ۱۶:۰۵ samira mirhoseini

نوش جونتون ولی کله پاچه خیلیییی خوشمزه است مخصوصا به عنوان صبحانه:-)

البته مطلبی رو که نوشته بودید نمی دونستم.

پاسخ:
خوشمزه بود
الان دیگه نیست..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">